پنجره upvc - پنجره دو جداره-پنجره دو جداره upvc- پنجره یو پی وی سی

ارسال: بروز رسانی: ۱۳۹۵/۹/۲۰

پنجره upvc - پنجره دو جداره-پنجره دو جداره upvc- پنجره یو پی وی سی

پنجره دوجداره upvc

پنجره عایق معروف به پنجره دو جداره یا پنجره سه جداره به پنجره هایی گفته میشود که ازدو یا سه قاب شیشهای که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند تشکیل شده اند.بین این دو یا سه شیشه هوا یا دیگر گازهای تك اتمي مانند آرگون، كريپتون يا زنون قرار گرفته که برای کاهش انتقال حرارت است. این پنجره‌ها از نظر انتقال حرارت نسبت به پنجره‌های فلزی عایق‌تر هستند در صورتي كه فاصله دو شيشه زياد باشد .یک فروشنده شیشه ای در سال ۱۸۶۵ در شهر نیویورک  پنجره دو جداره را اختراع  کرد.ساخت در و پنجره upvc (پنجره یو پی وی سی) در اروپا حدود سال 1960 آغازگردید. برای جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان از طریق پنجره و مزایای زیاد این نوع پنجره ها استفاده از درب و پنجره upvcدرب و پنجره یو پی وی سی) رونق روز افزونی یافته است.استفاده از مواد مختلفی مثل ضربه گیر ها ،نرم کننده ها،مواد ضد احتراق ،روان کننده ها،کمک کننده ها به پی وی سی موفق به تولید یو پی وی سی شده است.

درب و پنجره دوجداره upvc

1-به آسانی قابل شستشو هستند.
2-صرفه جویی در مصرف انرژی:این نوع پروفیل های یو پی وی سی از هدر رفتن 30 درصد انرژی در درون ساختمان از طریقپنجره ها جلوگیری می شود.
3-تنوع رنگ و عدم نیاز به رنگ آمیزی.
4-عایق صدا (همراه شیشه های دو جداره یا چند جداره)،عایق دما ، عایق در مقابل الکتریسیته.
5-ضد اشتعال و حریق بوده و باعث تشدید آتش سوزی نمی شود.

انواع پنجره دو جداره upvc

از نظر حالات بازشو پنجره دوجداره به دسته های زیر تفکیک می شوند:
1-پنجره دوجداره یو پی وی سی ثابت( پنجره upvc ثابت)

از پرکاربردترین پنجره دوجداره upvc پنجره upvc ثابت است که  با دیگر حالات بازشوی پنجره دوجداره upvc ترکیب می شود.قیمت این نوع پنجره ها  ارزانتر از بقیه پنجره ها می باشد زیرا  در پنجره upvc ثابت از یراق آلات استفاده نمی شود.
مزایا:این نوع پنجره های یو پی وی سی ثابت بالابودن  میزان عایق بندی حرارتی، برودتی، گرد و غبار و آلودگی صوتی را می توان نام برد.

2-پنجره دو جداره یو پی وی سی تک حالته(پنجره upvc تک حالته )

 این نوع پنجره یو پی وی سی تک حالته هنگام باز شدن بر روی یک محور به صورت افقی می باشدو با نام پنجره دوجداره لولایی نیز معرفی می شوند.
مزایا:از شیشه های دو جداره می توان برای جلوگیری ازهدر رفتن انرژی استفاده نمود.قیمت پنجره دوجداره upvc تک حالته نسبت به بقیه انواع پنجره ها  ارزانتر می باشد ولی از پنجره یو پی وی سی ثابت گرانتر است.

3-پنجره دوجداره یو پی وی سی دوحالته (پنجره upvc دوحالته)

از مشخصه های این حالت از پنجره یو پی وی سی باز شدن بر روی دو محور عمودی و افقی با یک دستگیره میباشد.

مزایا :داراي امنيت بالا با توجه به يراق آلات به كار رفته در آن برای کودکان و بزرگسالان

4-پنجره دو جداره یو پی وی سی سایبانی (پنجره upvc تک حالته )

این نوع پنجره  upvc سایبانی از یک جهت باز می شود یا به سمت بالا باز می شوند یا از سمت پائین باز می شوند.این نوع حالت بازشو  پنجره upvc سایبانی در سرویس‌های بهداشتی، حمام، راه پله‌ها و نورگیر‌های قابل دسترسی، استفاده می شود.

5-پنجره دوجداره یو پی وی سی آکاردئونی

معمولا این نوع پنجره ها در عرض های بسیار بزرگ مانند بالکن منازل استفاده می شود. با عرض بیشتر از سه متر استفاده میشود .

6-پنجره دو جداره یو پی وی سی فولکس واگنی(پنجره upvc فولکس واگنی)

همانطور که از اسم آن مشخص است حالت بازشوی آنها همانند دربهای ون میباشد وجایگزین مناسبی برای پنجره های کشویی میباشد. مانند سایر پنجره ها ازپروفیل upvc برای  پنجره upvc فولکس واگنی استفاده می شود ولی یراق آلات آن نسبت به نمونه های دیگر گرانتر میباشد.

7-پنجره دوجداره یو پی وی سی کشویی (پنجره upvc کشویی)

 پنجره upvc کشویی به صورت ریلی در هر دو جهت چپ و راست می‌باشد.

8-پنجره دو جداره یو پی وی سی محوری(پنجره Upvc دایره ای)

بازشو محوری از مناسب ترین حالات بازشو برای پنجره upvc  دایره ای شکل می باشد.

نگهداری از پنجره دو جداره upvc

هر وسیله و ابزاری که ما در محیط زندگی خود استفاده میکنیم روشهای نگهداری دارند که باعث بالا رفتن عمر و بهره برداری بیشتر از آن وسیله میشوند.

نگهداری ونظافت پنجره دوجداره upvc باهرگونه حالات بازشو  باعث بالا رفتن عمر و بهره برداری بیشتر از آن وسیله میشوند.

1- از نزديك نمودن وسايل آتش زا و حرارتی همچون آتش جوشكاري و يا شعله مستقيم به پنجره upvc دوری كنيد.

2-هر چند وقت یکبارلولا ها و قطعات بازشوی پنجره دو جداره را روغن کاری کنید با این کار پنجره دو جداره شما آسانترو روان تر باز و بسته میشوند و عمر یراق آلات پنجره  نیز بیشتر میشود.

3-براي تميز كردن درب و پنجره دوجداره upvc از ماده یا محلول تخصصی مایع تمیز کننده  پنجره یو پی وی سی استفاده کنیدکه عمدتا در ایران تولید نمی شود و به ندرت در بازار موجود است به جای آن از  شوینده مخلوط آب و صابون استفاده کنید تا بدون باقي گذاشتن اثر گردو غبار، در و پنجره ها را براق سازد.

4-اگر تصمیم به بازسازی ساختمان و منزل یا نما را داری حتما روي درب و پنجره دوجداره upvc را با پوشش مناسبي پوشاند تا آسيبي به آن نرسد.

5-در بازه زماني مشخص به منظور دوام بيشتر لاستيك هاي درزگير درب و پنجره  دوجداره با یک پارچه اي حاوي صابون مايع تميز كنيد.

6-از جدا کردن  لیبلها  از روی پنجره دو جداره تا پایان اتمام عملیات ساختمان مانند نقاشي و سيمانكاري... خود داری کنید و  روی پنجره دوجداره  را ببندید تا آسیبی به آنها وارد نشود.

7- بعد از اتمام کار حتما لیبلها را از پنجره upvc بکنید .چون ماندن مدت زیاد لیبلها روی پروفیل باعث میشود اثر چسب بر روی پروفیل  upvc بماند و نمای ظاهری پنجره ها را خراب میکند.

پنجره upvc 

UPVC چیست (یو پی وی سی چیست)

upvc مخفف کلمه  Unplasticized Poly Vinyl Chloride به معنای pvc سفت شده می باشد.ماده pvc نسبت به نور و روشنایی و حرارت و گرما حساس می باشد و به صورت پلاستیک شناخته شده است بنابراین باید این ماده به ماده ای با کیفیت تر تبدیل شود .برای این کار به pvc  یک پایدارکننده اضافه می شود با این عمل پایایی upvc افزایش می یابد.جهت اطلاع از قیمت پنجره دو جداره و قیمت پنجره upvc میتواانید از لیست شرکت هایی که در بالای همین صفحه آمدهاند استفاده نمایید.برای فروش پنجره دو جداره و فروش پنجره upvc میتوانید در سایت ما آگهی دهید.

مزایای استفاده از پنجره upvc دوجداره

امروزه با توجه به مشکلاتی که در زندگی شهری که هر روز در حال زیاد شدن می باشند ، نیاز های بشر برای ایجاد یک زندگی آرام به دور از ذهن و انتظار نیست.یکی از راه های کاهش نا آرامی و استرس در منزل استفاده از پنجره  دو جداره upvc می باشد. پنجره upvc دو جداره دارای مزایای متعددی می باشند که در زیر  به توضیح مهمترین  مزایای استفاده از پنجره Upvc دو جداره می پردازیم:

یکی از راه های ایجاد آرامش در زندگی روزمره در منازل، کاهش آلودگی صوتی است که پنجره ها مهمترین عامل انتقال سرو صدا به داخل منزل هستند.

  • عایق صوتی : یکی از مزایای پنجره upvc ، استفاده از پنجره upvc دو جداره برای جلوگیری از ورود آلاینده های صوتیست.استفاده از شیشه دو جداره در پنجره upvc بزرگ ترین کمک به کاهش آلودگی صوتی زندگی شهر نشینی میباشد.
  • عایق حرارتی : پنجره ها بزرگ ترین عامل در به هدر دادن انرژی گرمایی در فصل تابستان و زمستان شناخته شده است که از مهمترین مزایای  پنجره upvc این است که مانند یک عایق حرارتی عمل می کند .
  • ضد ضربه بودن : یکی دیگر از مزایای پنجره دوجداره upvc که برای مصرف کننده از اهمیت بیشتری برخوردار است مقاوم بودن پنجره upvc دو جداره  در برابر ضربه وخط و خش  می باشند و به راحتی زنگ و پوسیده نمی شود بنابراین در شرایط جوی نامساعد برف و باران نیز کاربرد دارد.
  • سهولت در نصب : نصب پنجره upvc دوجداره  با سرعت بالایی اجرا می شود.
  • قالب پنجره دو جداره upvc :  اگر شکل و قالب پنجره دو جداره upvc شما به شکل های گوناگون بود نیاز به نگرانی نیست زیرا پروفیل upvc آن به کمک دستگاه به شکل های گوناگون در می آید.
  • مزایای پنجره دو جداره upvc

    پنجره upvc

    مزایای پنجره دو جداره upvc

    پنجره upvc

    مزایای پنجره دو جداره upvc

    پنجره upvc

 



تعویض پنجره قدیمی با پنجره upvc بدون تخریب

فرستاده شده در تاریخ : ۱۳۹۵/۳/۱۱

تعویض پنجره قدیمی با پنجره upvc بدون تخریب

یکی از مزیت های پنجره upvc تعویض سریع و آسان با پنجره های قدیمی می باشد.این نوع پنجره upvc بدون تخریب و یا تعویض چهار چوب به راحتی نصب می شود.آموزش نحوه تعویض پنجره قدیمی و آهنی با پنجره upvc بدون تخریب

 

 

 

بیشتر بخوانیم...


مجموعه قوانین | انتقاد و پیشنهاد | درباره ما